Pobierz grę oraz patche i etkey
Wolfenstein: Enemy Territory - 268 MB


Obrazki z gry

Tryby gry

W Enemy Territory spotykamy 4 odrębne tryby gry. Każdy z nich cechuje inny typ rozgrywania map: Objective, Kampania (Campaign), Stopwatch i Last Man Standing (LMS). Najpopularniejszym trybem dla serwerów publicznych jest tryb kampanii. Rzadziej stosowany jest tryb Objective, natomiast w ogóle nie grywa się map w trybie LMS. Stopwatch przeznaczony jest do rozgrywania meczy klanowych, korzysta się z niego we wszelkiego typu ligach i turniejach.

Objective Mode
Jest to tryb pojedynczych map, w którym zdobyte punkty i umiejętności kasują się pod koniec każdej z nich. Założeniem trybu jest wykonywanie celów poszczególnych map, takich jak np. niszczenie przez drużynę atakującą dział 88mm na mapie Siwa Oasis czy wysadzenie pompy paliwowej na mapie Fuel Dump, a w przypadku drużyny przeciwnej obrona tych celów.

Campaign Mode (Tryb Kampanii)
Kampania jest podobna do trybu Objective, z tą różnicą, że nasze umiejętności, zdobyte punkty doświadczenia (XP) i medale przechodzą (w czasie trwania kampanii) na kolejne mapy. Kampania może zawierać od 2 do maksymalnie 12 map. Jest okazją do zdobycia wysokich odznaczeń i umiejętności wszystkich dostępnych klas.

Stopwatch Mode
Ten tryb przeznaczony jest do rozgrywki ligowej. Rozgrywa się go podczas meczy klanowych we wszelkiego rodzaju pucharach i turniejach. Stopwatch (ang. "Zatrzymaj zegar") składa się z dwóch rund. W pierwszej rundzie drużyna atakująca musi wykonać cele mapy w wyznaczonym limicie czasu, drużyna przeciwna musi bronić celów aż do upływu czasu rundy. Gdy atakującym uda się wykonać cele mapy kończy się runda i drużyny zostają zamienione (tzw. swap). W zależności od tego w jakim czasie drużyna atakująca wykonała zadania misji, drużyna przeciwna musi zrobić to szybciej by wygrać mapę.

Taki system gry nazywany jest umownie systemem ABBA (kolejno atak - obrona - atak - obrona gdzie:

A - drużyna, która w pierwszej rundzie atakuje
B - drużyna, która w pierwszej rundzie broni

AB to przydział drużyn w pierwszej rundzie, BA w drugiej, gdzie zostają zamienione. Istnieje ustawienie  serwera  (g_altStopwatchMode), które zamienia system na ABAB, co oznacza, że po wykonaniu celów mapy w pierwszej rundzie nie następują zamiana drużyn.

Last Man Standing (LMS)
Last Man Standing to tryb podobny do Search & Destroy z serii Call of Duty, w którym trzeba wyeliminować wszystkich przeciwników by wygrać. W tym trybie nie ma respawnów i każdy gracz ma tylko jedno życie. Nie ma również umiejętności i zdobywania XP. Jest to tryb, którego w ET nie stosuje się praktycznie na żadnym serwerze publicznym. Grywa się go bardzo rzadko. Sądzę, że nawet wcale.


Respawning, Reinforcements, and Max Lives
We wszystkich trybach gry oprócz Last Man Standing gracze gdy zginą respawnują się (odradzają się) na nowo w przeznaczonym do tego miejscu i w ustalonym przez serwer czasie (domyślnie co 30 sekund). Przy każdym respawnie przywracany jest pełny pasek życia i zapas amunicji. Czas respawnu jest ukazany w HUDzie gry, domyślnie po prawej stronie. Gracz może się ponownie zrespawawnować tylko w momencie gdy zostanie zabity i albo naciśnie spację przed upłynięciem czasu do repsawnu, albo zostanie dobity przez wroga. Gracze mogą skorzystać z pozostałego czasu do respawnu by zmienić klasę lub broń w Limbo Menu (Wchodzi się do niego domyślnie klawiszem L).


Wszystkie tryby gdy dają możliwość ustawienia Max Lives, co powoduje, że gracze mają ograniczoną liczbę żyć, a po ich wyczerpaniu muszą "płacić" za kolejne życie domyślnie trzema respawnami. Jest to jednak opcja, z której nie korzysta się na większości serwerów.